SuperBrands yeah, right

7 Apr

Am sa reiau un post scris mai demult pe to-bitch-or-not-to-bitch.weblog.ro pentru ca zilele astea am avut o discutie interesanta despre diferite branduri prezente in Romania. Si asa mi-am adus aminte de postul meu de acum 2-3 luni in care am vorbit despre topul brandurilor romanesti si internationale prezente pe piata romaneasca. Dupa 11 ani avem si in Romania un astfel de top realizat de SuperBrands, o companie englezeasca care se lauda a face topuri ..”altfel”..atat de altfel incat nimeni nu pricepe criteriile…ma rog.
Iar intr-o societate ca cea romaneasca care ierarhizeaza tot ce prinde in cale, aparitia SuperBrands a picat…la fix.
60 si ceva este numarul brandurilor (romanesti si straine) care au aparut in acest top, si relevante si irelevante. In ciuda faptului ca s-a vrut a fi o lucrare cat de cat stiintifica, bazata pe criterii clare, a sfarsit a fi chiar o nebuloasa totala..cel putin pentru mine. Daca unele branduri nu necesita niciun motiv super elaborat pentru a fi ACOLO pentru ca numele lor spune totul (gen Coca-Cola si Pepsi), la cateva am serioase dubii in privinta modului cum au fost selectionate.

So, there goes nothing.

Cele mai valoroase branduri –
Starring :

7UP, ABN Amro, Algocalmin, Altex, Ariel, Avon, BCR, Bergenbier, Blend-a-med, BMW, Bonux, Borsec, Brainconf, BRD, Cappy, Carturesti, Castrol, Chivas Regal, Coca-Cola, Crowne Plaza, Delikat, Dero, DHL, Dorna, Fulga, Gerovital, Head&Shoulders, Henkel, Hochland, Humanitas, IBM, JW Marriott, Jolidon, Lindab, Mobexpert, MOL, Murfatlar, Nestle, ONT Carpati, Orange, Orbit, P&G, Pagini Aurii, Pampers, Pantene, Pepsi, Petrom, Philips, Prigar, Sensiblu, Tarom, Tefal, Toyota, Triumph, Tuborg, TVR, Unilever, Ursus, Wella, Winterfresh, Wrigley.

 

Ce au in comun toate acestea? Le folosim pe toate, ne-am atasat profound de ele? Cica ar fi puterea brandului!As avea cateva obiectii la acest top: unele de bun simt as zice eu.Cum poti sa pui , de ex, Blend-a-med ca superbrand, dar nici macar sa nu pomenesti de Colgate, liderul de piata? Cum poti sa evaluezi MOL, dar fara a lua in considereare Petrom, de ex? Iei TVR (care, ce-i drept, tocmai a implinit 50 ani, dar doar atat) si sa contesti valoarea PRO TV-ului, un adevarat trendsetter ca tot e la moda cuvantul! Alt exemplu: de ce este in top doar Orange? Cu Vodafone ce s-a intamplat?Ce sa mai zic de prezenta Jolidon si Triumph. ID Sarrieri a devenit cunoscut nu doar national, ci si international. Imbraca vedete in lenjerie romanesca, nu doar APACA face asta.Si ceea ce frapeaza cel mai mult e prezenta BMW si Toyota. Sa fie ele mai cunoscute romanasului decat eterna si fascinanta..Dacie?! Nu cred asa ceva. Sau sa fie mai popular hotelul Crowne Plaza si Marriott-ul decat celebrul Inter??Oricum salut intrarea Coca-Cola si Pepsi, ca cine stie ce se mai intampla…poate aparea si Mirinda alaturi de 7UP, ca asta da stupoare!

Si apropo, daca o luam dupa popularitate..chiar cred ca Andreea Marin a salvat TVR!!Una peste alta a cam fost un mare abureala, un fas expirat si care a generat numai neincredere in respectivul top.

Si am sa pun si un desen facut de mine, asa.

 

blog1.jpg

 

2 Responses to “SuperBrands yeah, right”

  1. camelia April 19, 2007 at 9:17 am #

    mi-ar placea sa aflu dupa ce criterii au fost alese. pentru ca la unele branduri din lista asta…am mai dubii…..

  2. camelia April 19, 2007 at 9:21 am #

    si app….interesant desenul;)

Leave a Reply

