Hej hej Sverige! Part 1

13 Apr

Hej hej Sverige!

Au trecut vreo 2 luni de cand ne-am intors, dar inca nu am apucat sa scriu un review la trip. So..there it goes..

Daca ar fi sa descriu cele 3 saptamani in 3 cuvinte astea ar fi:

Shopping

Volvo

Drunkard

Pizzeria 13 si clatitaria

Ah si ar mai fi un cuvant: Mahomed …

– care cred ca a devenit al doilea nume in Suedia in ultimii 3-5 ani. Nu am vazut natie mai ciudata decat asta. Campanie dupa campanie de atragere a emigrantilor in Suedia. Mai ciudat e si ce natii si-au ales sa le invite… Dupa ce si-au luat teapa cu polonezii, iugoslavii, care au venit si nu faceau mai nimic, ba a mai crescut si rata criminalitatii, acum primesc cu bratele deschise si somalezi, indieni, care nu fac altceva decat sa stea din ajutorul social si sa toarne copii cu galeata ..ah .. What does this tell us?

Ne uitam noi asa stupefiati la tv, nu stiam nici de atentatul din Madrid din preajma sarbatorilor, dar in schimb eram cat se poate de pusi in tema cu toate bombele detonate in Somalia, nu stiu ce alt Badabugu de tara de prin Africa sau cu toate filmele indiene la moda care dupa ora 11 -12 noaptea invadau mai toate canalele de tv.

Nu sunt rasista, Doamne fereste! Dar chiar parca sunt spalati pe creier suedezii astia… nu or mai avea ei locuitori, dar nici sa-ti bati joc de tara. Suedia pare sa fie in cadere libera. Nici oamenii nu mai sustin campanile astea deja ridicole de atragere a emigrantilor. Trebuie sa arate cat de rau traiesc aia, ce de bombe, ce de foamete, ce de boli ca sa ii convinga pe oameni sa ii primeasca cu bratele deschise si sa ii integreze…Nu am nimic nene cu ei, dar ce au reusit sa faca din Suedia. Stau ca niste paraziti, care au gasit o “gazda” numai buna.

Pai va dati seama daca alocatia e de 2500 coroane, adica un pic peste 250 euro… La noi cat e? Cumva vreo 25 – 30 RON?? Asta ca sa va dati seama cum stam asa..

Salariul minim e de vreo 14000 coroane deci peste 1400 euro, iar ajutorul de SOMAJ un pic peste 1000 euro…Cum sa nu vrei sa stai si degeaba? Ca vorba aia acolo munca e grea, iarna-i lunga, deci tot mai bine sa freci menta.

Apropo, se facea ziua la 9 dimineata, iar la 3 si un pic era noapte. Asta iarna, vara cica se insereaza la 11 noaptea (ora 23 ca sa nu fie vreo confuzie), iar pe 2-3 dimineata e soarele pe cer iar. Deci 3 ore de noapte asa…. Asta da distractie! Astea da nopti albe!

Deci acum sa luam primul cuvant: shopping. Mi-am luat atatea haine, cat pentru 2 ani, dar parca tot nu-mi ajung! Sunt mici preturile de acolo si pentru noi, deci va dati seama cum sunt pentru ei la ce salarii babane au! Imi place foarte tare moda de acolo. Fie ca esti tanar sau mai in varsta tot bine sunt imbracati. Gasesti toate firmele posibile, in curand si ZARA. Care totusi nu cred ca va pune mari probleme H&M. Poate doar daca vor avea preturi mai mari ca sa intre pe un alt public tinta. Am umblat in tot orasul, in lung si-n larg. Apropo, revin la imigranti: suedezii au plecat din cartierele rezidentiale odata spre marginea orasului, si ca urmare acum s-au format cartiere numai de imigranti, cu blocuri denumite chiar “banane”! Va vine sa credeti?!

Back to shopping. Exista si un Rai acesta se numeste NORSTAN pe Avenyn. Un fel de mega mall in care gasesti de toate, iar unele magazine sunt numai ele cat jumatate de mall al nostru. Ah mi-am adus aminte: o sa pun o poza si cu toaletele lor publice: care sunt un fel de OZN. Am mai vazut toalete publice sf, dar astea erau chiar super tehnologizate. Si aratau ca un lift asa spre..nu stiu ce, probabil ca toata experienta sa ti se para o calatorie. 🙂

Deci, cum ziceam – shopping si plimbareala.

shopping.jpg noi.jpg

in-port.jpg in port.

4 Responses to “Hej hej Sverige! Part 1”

  1. camelia April 18, 2007 at 9:28 am #

    m-ai convins. plec neaparat la shopping. nu cred ca e de ratat asa ceva ;;) plus ca ai si ce vedea pe acolo. deci….

  2. Sylvain April 18, 2007 at 4:53 pm #

    Da, clar ne convingi cu shopping-ul însă ne pierzi când vine vorba de mers la muncă acolo sau locuit. Cum naiba să poţi locui cu asemenea oameni care duhnesc a cocină? Nici nu vreau să-mi aduc aminte cum mirosea în scara blocului, că de la parter la etajul 3 trebuia să ai plămâni de scufundător! Oribil, s-a dus naiba şi colţişorul ăsta de “Rai” în care credeam atât de mult. 😦

  3. Irina May 2, 2007 at 3:57 am #

    Sa inteleg ca “badabughezii” pot sa vina, sa nu faca absolut nimic 50 de ani si sa traiasca doar din ajutor de somaj? Eu credeam ca somajul e si el pt cetatenii tarii respective, nu pt orice imigrant, si de asemenea pe o perioada limitata.

  4. Ioana May 3, 2007 at 1:01 am #

    In prima poza parca ai fi in Constanta

Leave a Reply

