Hej hej Sverige! Part 2

13 Apr

Word no. 2- VOLVO – numai Volvo, Saab vezi pe strazi. Si nu ultimele tipuri neaparat, dar majoritatea sunt vechi, gen break-uri asa, de familie. Imi si imaginam inainte sa mergem cu o sa vad pe strazi masini vechi, cu banda d-aia pe laterale care pare din lemn si cu droaia de copiii blonzi in spate! Eh, I was close.:) Cea mai tare masina de pe strada in cele trei saptamani cat am stat acolo a fost un Mertz nu stiu ce tip, dar parea nou:D. Ideea e ca ei nu investesc in masini, nu sunt snobi ca romanii. Au distante mari de parcurs, au clima care nu prea ii ajuta. De ce sa isi ia masini scumpe, a caror intretinere costa foarte mult. Isi iau masini durabile, fiabile. Asa. Am fost si la muzeul Volvo. Super tare! Am venit si cu niste suveniruri si pentru alti fani Volvo! Se stiu ei! 🙂 cele mai interesante erau masinile super tari la care cascam ochii ca la niste bijuterii, pentru mine nu erau masini. Bijuterii! “Diamanti naturali”! Vorba preudo italiano-vanzatorului aluia de la tv!

M-a impresionat cata istoria am invatat in locul ala! De exemplu: despre cei doi fondatori Volvo, ceva cu Larson si ceva cu Gabrielsson. Cica stateau la acelasi birou, fata in fata (era si biroul expus) si ca isi petreceau tot timpul impreuna, in acelasi birou istoric. Iar ca si modalitate de comunicare interna cu angajatii de la etajul inferior, foloseau coada unei maturi pentru a bate in podea ca sa-i cheme. Foarte tare!

Drunkard – word no. 3. Desi la ei nu se vad bauturi alcoolice in magazine, exista System Bolaget, un magazin DOAR pentru bauturi alcoolice. Se vinde bere si in cateva supermarketuri, dar parca e suc: are 2 si un pic % alcool. Ma intrebam la ducere de ce isi ia lumea atata bautura de pe feribot! Si in bagaje si la brat, si peste tot! sic and am ajuns mi-am dat seama imediat 🙂 . Nu numai ca sunt preturi mari la bautura, dar de abia se gaseste. Nu mai zic ca oricum trebuie sa ai peste 21 de ani ca sa cumperi, iar ca sa intri intr-un bar ceva limite sunt ceva de genul: 21, 23, 25 ani, dupa caz! Incredibil. Abia am fost de Revelion intr-un pub unde limita era 23 ani. Si cu chiu cu vai am intrat cu pasaport si mai mai ca le venea sa ne zica ca avem voie doar suc! Si ce sa mai zic ca sub 23 eram doar eu cu Silviu, restul 26 sau 28 ani. M-am simtit ca in Ro mai demult cand erau la noi cluburile kitch de intrai doar daca aveai pantofi! Plus ca mi se pare aiurea sa ai limite de varsta asa ..neintemeiate! ei toti ar trebui sa se duca in grup la AA, dar sa lase nene turistii in pace. Nu mai zic ca de Revelion cred ca eram cei mai treji din intreaga Suedie!:D Nu e lumea asa obisnuita cu chefurile de strada ca la noi. Ei prin baruri sau acasa. Pe straz doar atunci un pic la artificii, dar foarte putin ca nici alea nu ii impresioneaza prea tare.

2 localuri unde am mancat foarte binee si ne-am simtit la fel de bine. Pizzeria 13, a unor arabi ceva, foarte draguti care tare mult se pricepeau la pizza. Mai ales ca era asa o combinatie de pizza cu sos de kebab. Yummy! Si ieftina spre deosebire de alte locuri. Pizzeria 13 ne-a purtat noroc la mancare buna si bani putini! Clatitaria era a unor bulgari, foarte de treaba si ei. Ne-am felicitat reciproc pentru intrarea in UE la o clatita care arata extrem de bine. Ca tot a venit vorba de UE, de Revelion, in pubul unde am fost s-au difuzat imaginii din Bucuresti si de la Sibiu. Am avut si noi un fel de steag, o sa radeti, dar evident era cu N invers parca. Era facut de sora lui Silviu, care nu prea mai sties a mai scrie romaneste! Dar ne-a satisfacut si fularul ala cu Romania nevoia de a ne exprima bucuria de Revelion! Am avut si alte peripetii mai ales de Revelion! E clar ca suedezii innebunesc cand vad bruneti/brunete. Eu inteleg ca s-au plictisit de ai/ale lor, dar nici chair asa! Pot sa spun ca nu e chiar asa de grav de ce am observat in Cuba, dar oricum, close enough. Acolo cubanezii sareau pe oricine arata a turist, deci mai ales blondine, iar in Suedia , invers. 🙂

Oricum mi-a placut foarte tare stilul lor dezinhibat, de altfel toti occidentali, sunt mai deschisi decat noi cred. Va recomand Suedia pentru vizitat. Nu o sa va para deloc rau, e o experienta foarte misto. Sa observi sistemul social, sa mananci bufet suedez, sa te imbraci de la H&M, sa vezi cum se umbla la -10 grade in balerini si in picioarele goale, sa vezi cum NU gasesti bautura ieftina, sa vezi CE curat e si in cartierele mai marginase, sa mananci PIZZA cu sos de KEBAB, sa mergi in Volvo din ’80, sa vezi cum vine tramvaiul LA TIMP, la minut si secunda, SA vezi ce frig e si atunci cand crezi ca e cald cand privesti pe geam, SA te pierzi prin magazine, SA te duci la LISEBERG (super parc de distractii), SA te bata vantul in port, SA iti fie rau de la feribot, SA te duci de Craciun la o biserica ortodoxa tare cocheta, SA platesti parcarea 20 coroane / ora (2 si ceva euro), SA mergi foarte mult cu bicicleta.

Hej Hej Sverige!

wc-public.jpg asta e “liftul” magazin-de-speriat.jpg soooo punk

alien-vs-predator.jpg Alien vs. Predator la Universeum (un fel de muzeu, expozitie, acvariu, observator, planetariu, gradina botanica amestecate – very sci fi)

eu-astronaut.jpg rechini.jpg

Still Universeum. A doua poza e sub bazinul plin cu rechini at “lunch time”.

volvo-128.jpg volvo-055.jpg volvo-087.jpg

Cateva poze de la muzeul Volvo. Printul mi se pare super pentru perioada aia. Ultimul Volvo e cel din “Sfantul” , cel cu Roger Moore.

5 Responses to “Hej hej Sverige! Part 2”

  1. lai April 16, 2007 at 4:23 pm #

    Mda, frumos. De aia ei sunt “occidentali” iar noi inca suntem “aia din fostu’ bloc comunist”.

  2. camelia April 18, 2007 at 9:24 am #

    intr-adevar au un stil aparte. sa speram ca vom deveni si noi mai deschisi. ne-ar ajuta foarte mult. si mai ales sa vina si la noi tramvaiul la timp. 😛

  3. Sylvain April 18, 2007 at 5:06 pm #

    Da, frumos, parcă am uitat de scara blocului şi personajele colorate ce bântuie neîncetat pe acolo… 😀
    Uite de aia sloganul Volvo a fost până nu de mult: “Volvo for Life!”. 🙂
    Ai uitat să spui de cursa nebună făcută cu Volvo V50 la Universeum.
    Gata, merg să-mi iau Volvo, nu mai rezist! 😛

  4. Irina May 2, 2007 at 4:02 am #

    Vezi, daca nu erau imigrantii, cine iti mai dadea pizza si clatite? In alta ordine de idei, pe mine cel mai mult m-a impresionat frigul din povestirile tale, asa ca as prefera sa te mai duci tu si apoi sa ne povestesti si sa ne pui poze, dc se poate 🙂

  5. Ioana May 3, 2007 at 12:58 am #

    Eu zic ca ar fi cazul sa vad si eu pozele din Suedia.

Leave a Reply

