Romanii, campioni la ceva…la marlanie

23 Apr

Pe site-ul tvr am gasit o informatie foarte interesanta pe care simt nevoia sa o impartasesc, pentru ca in sfarsit imi da dreaptate. Iar cand aflu ca am avut dreptate, imi vine sa urlu in gura mare. Din pacate, speram sa nu fie atat de stiintific demonstrat ca aveam dreptate, pentru ca e de rau acum, nu e de bine.

Romanii, campioni la marlanie. Ce tara a ospitalitatii? Bine ca nu am aflat mai devreme, ca ni se ducea draq poate calificarea in finala de anul trecut a Olimpiadelor.:) Atunci eram si noi mai “mici” si nu am gasit altceva mai pertinent decat ospitalitatea la romani. Ce-i drept, era in legatura cu strainii, ca asa nu am fi noi cu noi atat de ospitalieri decat daca trebuie sa primim un plocon de la fini, de ex.

Deci, ce spune studiu: realizat de Reader’s Digest in 35 de orase ale lumii pentru a testa gradul de politete a locuitorilor tarii respective. Romania a obtinut un meritabil loc 2 !!DIN COADA! Adica penultima tara politicoasa in care s-a realizat studiul, ultima fiind Mombay, India! Cei mai politicosi sunt cei din New York si Zurich. Testul a constat in evaluarea atitudinii locuitorilor unei tari in 3 situatii: cand scapi un teanc de hartii pe jos pe o strada aglomerata, daca vanzatorii de la magazine le multumesc clientilor si daca tin usa pentru a intra o persoana incarcata de bagaje. Situatiile sunt clare, deci nu cred ca exista loc de interpretari. Ori au fost politicosi si ti-au tinut usa, te-au ajutat sa ridici hartiile sau ti-au spus multumesc, ori nu!

Oricum, mie nu-mi trebuia neaparat un studiu ca sa stiu cat de nepoliticosi sunt romanii, ca sa nu zic altcumva. Si acum le multumesc din suflet alor mei ca mi-au luat masina. Stiu din autobuze, de la supermarketuri, chiar de la magazinele de fitze sau de la bodyguarzii din cluburi. De la certurile pe locurile din autobuz, de la racnetele la telefoanele mobile la sictirul vanzatoarelor care zici ca-ti fac cine stie ce favoare cand iti aduc un produs. Deci la noi nu numai ca au fost total nepoliticosi, dar ca sa arate ca romanii sunt si originali in indiferenta lor, a existat si raspunsul : “Da’ de ce sa te ajut sa ridici hartiile? Daca sunt documente secrete? ” sau poate a mai existat si : “De ce domne sa-ti tin usa? Ma vezi mai cu ciunga-n par? Sau esti ciung tu de nu poti sa-ti deschizi usa singur?haha” Si ne mai miram ca singura scoala de bune maniere din Romania a dat faliment.

rude.jpg

12 Responses to “Romanii, campioni la ceva…la marlanie”

  1. Rocks April 23, 2007 at 3:35 pm #

    Eh… la multe lucuri suntem campionii de la coada…
    Cat despre marlanie… dintotdeauna m-am intrebam de unde legenda asta cu ospitalitatea, ca eu nu oservam nimic de genul asta in jurul meu…
    Pacat ca pupatul de funduri straine/europene/occidentale se confunda cu ospitalitatea sau, mai rau, cu bunul simt…
    Uff… nu mai pune posturi din astea, ca si asa sunt tare tare dezamagita de poporul asta.. 😦

  2. pinklabel April 23, 2007 at 3:38 pm #

    of mai Piciule, eu nu sunt chiar asa de dezamagita! Citeste o carte de istorie de clasa a 8 asa sa vezi acolo ce popor “glorios” avem 🙂

  3. Rocks April 23, 2007 at 3:46 pm #

    Mda… pacat ca suntem “gloriosi” numai in cartile de istorie…

  4. puiu April 24, 2007 at 3:03 pm #

    hai sa nu generalizam, doar si studiile astea au ceva “arta cu tendinte” in ele… e adevarat ca la noi oamenii te imping pe strada sa treca ei primii, se baga repede in fata ta cand vad un loc de parcare (dar oare sunt suficiente locuri de parcare?), te lasa cazut in strada si se fac ca anunta salvarea, dar am vazut si oameni carora chiar le pasa, am vazut in statie la metrou la Eroilor pe cineva cazut si un barbat incerca sa-i faca respiratie, am vazut in ziua alegerilor din dec trecut la scoala la care am votat un batran caruia i se facuse rau si tot asa oamenii (unii, evident, caci ceilalti se uitau ca la stirile d ela ora cinci) increcau sa-i dea apa, etc. Eu cred ca marlania exista peste tot, doar ca cei din NY sau Zurich sunt mult prea linistiti pt a mai fi si marlani! Asa ca asta este!

  5. Irina April 25, 2007 at 11:53 am #

    Suntem aproape cei mai marlani din 35 de state, nu din lume. Care erau celalte, apropo?

  6. verdesiunmar April 26, 2007 at 4:30 pm #

    Suntem multe lucruri si tot timpul publicam ce e mai rau despre noi. De ce? Imi pare rau, as fi vrut sa dau tot eu raspunsul, dar nu l-am gasit nici pana acum. Cred ca tine mult de PR modul in care suntem si nici nu stiu cine defineste standardele pentru “a fi politicos”. Nici nu stiu pe ce criterii s-a facut studiul…
    pana atunci numai de bine.

  7. pinklabel April 27, 2007 at 11:18 pm #

    uite link la RD 🙂
    http://www.rd.com/content/good-manners/2/

  8. Irina April 28, 2007 at 2:50 am #

    Am vazut, thanks. Acum, daca ar fi fost top 100 si nu top 35, am fi stat binisor…
    Ar fi fost un fel de locul 3 din 10. Si inca ceva, nu suntem chiar locul 35, ca multe orase au acelasi scor. Suntem un fel de 18, dc am numarat bine. Deci suntem tari, ce mai 🙂

  9. Sylvain May 2, 2007 at 10:03 pm #

    Nu cunosc ştirea, însă conţinutul nu este o noutate. 😛
    Estem o ţară de delăsători şi de şmecheraşi, şi mai ales de bădărani. 😀
    Oricâţi am fi să schimbăm statisticile sigur nu vom urca mai mult de 1 loc, sau dacă se găsesc mai mulţi “d-ăştia” care nu vor ciunga în păr, să îi detronăm pe Indieni.

  10. Ruxi May 10, 2007 at 5:06 pm #

    De acord cu tine, dar eu nu as pleca din tara asta decat in cazul in care nu mi-ar mai vorbi nimeni, nu as mai avea pe nimeni si as vrea un nou inceput unde toata lumea sa ma cunoasca asa cum as vrea eu. Ceea ce nu e cazul. Mi-e bine acasa chiar asa rau cum e. Oamenii sunt inraiti de lipsuri, eu asta cred. Si sa stii ca este o mare diferenta Brasov-Bucuresti. Trust me! Vino aici sa locuiesti o saptamana si ai sa te convingi. Si cred ca idem alte orase mari din tara.

    http://www.youtube.com/watch?v=eSoruzRkj7g —> World without Romania

  11. pinklabel May 11, 2007 at 8:42 am #

    da, stiam filmuletul 🙂 misto

  12. Vlad June 28, 2007 at 1:18 pm #

    Este evident ca suntem campioni la marlanie si nu e nevoie neaparat de topuri ca sa ne dam seama de asta. Mai mult de atat marlania, smecheria, capacitatea de a pacali sitemul sunt considerate abilitati demne de laudat. Inca de mici copii, trebuie sa fim smecheri, descurcareti, sa nu fim “FRAIERI”. Sistemul de valori este rasturnat. Aceasta este realitatea, si o stim cu totii.
    Diplomatia nu este cu siguranta o caracteristica a natiuii noastre. Uitati-va la clasa politica… Intrebarea e: exista scapare?

    Eu zic ca da, schimbarea se produce, insa problema e ca schimbarea, tranzitia e mult prea inceata… si inceata va ramane. Si pe mine ma tin multe in tara: familia, prieteni buni, locuri pe care le indragesc… insa pentru mine astea sunt ceva diferit de Romania in ansamblu. Romania in ansamblu trebuie sa se maturizeze, trebuie sa ma convinga sa fiu patriot. Nu sunt patriot “per se”, devin patriot in momentul in care observ o congruenta in valori.

    Daca am un sfat pentru cititorii acestui blog, nu cadeti prada sistemului… incercati sa schimbati lucrurile in jurul vostru, un pic cate un pic. Nu tolerati prostia si marlanismul, animalele, fiti activi in a combate non-valorile. Poate asta e o solutie….

Leave a Reply

