Freaky Friday the 13th

12 Feb

Stiati ca frica de ziua de Vineri 13 se numeste paraskavedekatriafobie? via Wiki.

Eu nu cred in cifra 13 ghinionista, 3 ceasuri rele, pisici, preoti, ploaie la nunta, canale cu 6 gauri (no offense piciuleee) sau alte parascovenii de superstitii. Sunt irationale si inventate de societate pentru a justifica anumite lucruri, sunt subiective si cateodata ma intreb ce sens au, cum s-au format…adica de ce 13 si nu 17, de ce 4 gauri norocoase la canal si nu 3, de ce sa nu treci pe sub scara.. etc?

Poate daca as analiza serios treaba asta, as putea sa gasesc cate o superstitie pentru aproape orice activitate, mai ales moderna – mers cu masina, deschis calculator πŸ™‚ cum ar fi sa rezisti macar o zi trebuind sa respecti toate supersitiile care iti ies in cale, sa ocolesti toate canalele, sa mananci cu stanga nu cu dreapta, sa nu urci cu liftul martea?

Stiu ca vin din stramosi si folclor ca sa zic asa, ca daca agatai ceva la geam, de ex, te ferea de rele…atunci care e diferenta intre o superstitie, credinta (intr-un totem sau divinitate), statuie sau simple cuvinte de genul ordinului (nu-mi mai amintesc cui) de a zice “God bless you” cand cineva stranuta ca sa impiedice raspandirea bolii? Toata lumea e plina de obiceiuri, randuieli si conventii pe care nu stam sa le dezbatem, ci pur si simplu le adoptam.

Unde mai pun ca, mai nou, daca cineva stranuta nu trebuie sa mai zici nimic, sa te faci ca nici nu ai observat-dupa Codul Bunelor Maniere. Iar eu, daca cineva stranuta langa mine, mi-a intrat in reflex sa ii zic hai sanatate! chef! noroc!

Desi nu cred si nu respect nicio superstitie conventionala, mi se intampla constant un lucru si mai ciudat…cateodata ma surprind impunandu-mi o “superstitie/idee” bizara, da chiar de tot rasul..adica ceva de genul: nu calca dungile dintre dalele de beton sau placile de faianta mari ca se intampla sa aluneci cand urci scara rulanta, daca nimeresc sa ma asez pe scaunul 3, inseamna ca fac bine la examen, pe ideea daca x, atunci se intampla y. e funny si ma bufneste rasul pe moment de ce imi trece prin cap si la ce ma pot gandi, dar tot nu ma las! consider ca daca aia m-a traznit pe mine atunci sa gandesc, mai bine ma ascult si fac cum imi zic eu, o stii creierasul meu ce-o stii πŸ™‚

Anyway, nu sunt superstitioasa, da? macar daca sunt, sunt originala! Ziua de vineri 13 nu are nicio legatura cu mine, dar daca totusi mi se va intampla ceva nasol, e ca am dat drumul la radio dimineata mai tarziu si era Dobro bolnav de ex, ca nu am coborat/urcat scarile cate doua, nu ca ar fi vineri 13! πŸ™‚

Vineri 13 in ultimul timp a fost foarte productiv: filmul de-a dreptul horror din toate pct de vedere “Friday the 13th” , magazinele de emo aferente cu promotii in ziua asta si, mai nou – campanii de ambient marketing. via

Din ciclul “Vineri 13”, Publicis Elvetia s-a gandit sa profite la maxim si sa genereze buzz pentru o firma de asigurari folosindu-se perfect de legatura intre ce poti pati intr-o zi nefasta ca asta si cum te poti proteja…sort of.

Au impanzit o strada cu ghivece de flori cazute de la balcoanele blocurilor, cu mesajul “Today is Friday the 13th. Are you well insured? Zurich. Because change happens” + o carte de vizita a unui agent de asigurari care avea firma in apropiere.

Ad Zurich

Enjoy also:

The Cure – Friday i’m in love

7 Responses to “Freaky Friday the 13th”

  1. Rocks February 25, 2009 at 11:08 am #

    Ma bucur sa vad ca superstitia mea cu canalele e in aceeasi categorie cu friday 13, deja e ca o nominalizare la oscar :)))). Dar nu pot sa cred ca ai uitat de bunica!! De amuleta la care apelam inainte de fiecare examen si care ne asigura ca ce invata piciu se si da la examen! :):) Ntz ntz! Rog remediere urgenta. πŸ™‚

    • pinklabel March 4, 2009 at 9:10 am #

      nu stiu cum am putut sa o uit pe bunica…pai de cate ori am stat cu tine sa ii dai telefon si sa se gandeasca la noooi?:D

  2. Yannick March 3, 2009 at 9:48 am #

    First blog I read after wakeup from sleep today!

    —————————-
    Mind Blowing!

  3. Miezu` March 8, 2009 at 9:00 pm #

    eu sunt nascuta pe 13, intr-o vineri, ce sa cred acum, ca sunt marele ghinion al parintilor mei, alt copil si-asa n-au mai facut : )))

    foarte tare campania elvetienilor πŸ˜€

    a, vezi ca 13 vine si-n martie si tot vineri pica : )))

  4. Simonette March 9, 2009 at 6:10 pm #

    Ah tare, da, acum am vazut ca pica 13 tot vineri si in martie:)
    Eu nu cred in cifra 13 ghinionista πŸ™‚

  5. Miezu` March 10, 2009 at 1:16 am #

    pai sa nu crezi, ca daca e sa crezi, atunci iti mai spun ca am si 2 pisici negre acasa : ))
    vezi ca ai o leapsa la mine pe blog [si clipesc des cand zic asta]

  6. Miezu` March 13, 2009 at 5:40 pm #

    AZI!!!!
    Mwahahahaaaaaaa : ))

Leave a Reply

