iReadfaces by Cristian Radu

5 Aug

Vineri, inainte de a pleca la mare, am trecut cu Ruxandra (cu tupeu si curiozitate) pe la Cristian Radu. Cum am ajuns la el si de ce?

Eiii bine, acum ceva timp am inceput sa ma documentez pe net despre proiectele fotografilor romani, ce fac ei si ce as putea sa fac eu diferit. Spre suprinderea mea, nu sunt mult proiecte de acest gen si putine sunt cele care m-au atras si in care m-am regasit, sentimentul acela de invidie un pic ca ei mi-au luat-o inainte. 🙂 Dar asta este un compliment pentru ei, un semn enorm de apreciere 🙂 Normal ca mi-au luat-o inainte ca ei sunt profi si eu doar aspir sa-mi definesc un stil personal in fotografie.

Am citit despre proiectul lui Cristian Radu – iReadfaces si am decis sa il contactez sa ma bag si eu in seama. M-am gandit ca si mie mi-ar placea si m-ar implini (dupa ce se va auzi de proiectul meu) sa vina si la mine oameni doritori sa adere la proiectelul meu, oameni care sa creada si sa ma ajute sa devin mai buna in pasiunea mea si sa exprim emotii, sentimente, personalitati prin fotografiile mele.

Mai multe despre autor si proiect aici. Scopul proiectului este ca aceste portrete sa ajunga sa fie expuse intr-o galerie din care sa reiasa multitudinea  expresiilor si deschiderea oamenilor. Dorinta personala al lui Cristian este ca aceste portrete sa fie puse la avatarul la  Twitter, Facebook, etc.

Prietetenii imi spun ca nu ma caracterizeaza deloc fotografia. eu zambesc mereu, chiar si la poza mi-a fost greu sa nu am un mic suras in coltul gurii.

Imaginea parca e luata din Resident Evil sau e o poza facuta la IML. Imi place 🙂

Ma arata asa cum nu m-am vazut si cum nimeni nu m-a vazut niciodata. Complet eliberata, relaxata, serioasa si grava. Ineditul proiectului este chiar asta, cum reuseste sa scoata in evidenta simplitatea si in acelasi timp expresivitatea fiecarui chip fotografiat. Parca exact in momentul ala te transpui in altcineva fata de cum te cunosti tu si fata de cum te cunosc toti ceilalti.

Am o expresie aspra si grava, asa cum nu prea ma suprind eu de obicei. Nici trista nu sunt asa, gasesc mereu o modalitate de a disimula si de a fi optimista.

Intr-adevar, sunt poze greu de digerat, lipsa de culoare iti induce lipsa de viata, dar in fapt te arata mai “vie” ca niciodata, iti permite sa te uiti prin ochii subiectului si sa vezi mai..departe, o luminita aparte in ochi care iese o data ce ai dat la o parte culoarea, zambetul si imaginea de zi cu zi.

so, go on – Read my face … 🙂

Simona by Cristian Radu

Simona by Cristian Radu

Ruxandra by Cristian Radu

Ruxandra by Cristian Radu

9 Responses to “iReadfaces by Cristian Radu”

  1. Alter Ego August 5, 2009 at 4:09 pm #

    Ți-a zis cineva la un moment dat că te transformi, nu s-a înșelat, deloc.
    E ceva inedit proiectul lui, într-adevăr, dar trebuie să recunosc că m-a șocat poza asta. Resident Evil partea țâș-pea. 🙂

  2. pinklabel August 5, 2009 at 4:11 pm #

    nu, eu mi-am zis ca ma transform. asta e si ideea, sa te socheze. arata ceva care nu se vede zi de zi. nu ma caracterizeaza deloc fotografia, dar este inedit si trebuie apreciat si evaluat ca atare.

  3. pinklabel August 5, 2009 at 4:15 pm #

    oricum, cei care ma stiu isi trag singuri concluziile cum sunt in foto asta si cum sunt in realitate 🙂 sunt mandra de mine ca pot sa surprind si sa ma surprind. nici eu nu ma cunosc asa. este un lucru admirabil si imi doresc sa pot face mereu asta.

  4. Alter Ego August 5, 2009 at 4:20 pm #

    Quote:

    “Valentin Valeanu Says:
    July 21, 2009 at 8:21 am
    pfoai, cu motoru, bicolora in cap, te transformi ? 😦 ”

    Adevărat, tu ai aprobat. :))

  5. pinklabel August 5, 2009 at 4:24 pm #

    nu m-am transformat, el nu ma mai vazuse demult.
    mersi, esti foarte informat 🙂 apreciez si la randul tau ma surprinzi si tu :))

  6. Ruxi August 5, 2009 at 4:30 pm #

    iReadFaces este un proiect indraznet chiar si pentru cel care se lasa fotografiat si ajunge sa isi faca introspectia privindu-se pe sine in portretul rezultat.

    Pana la urma, reducand totul la esenta, asa suntem noi, fara grimase, fara aparente, fara un efect extern/ intern care sa ne dea o stare de spirit. Mie una mi-a placut sa ma surprind in toata goliciunea chipului meu, sa imi studiez fiecare trasatura a fetei fara nici o atitudine “studiata” sau “controlata” si nu mi se pare absolut nimic extravagant sau exhibitionist in proiectul acesta. La mai mare!

  7. Alter Ego August 5, 2009 at 4:37 pm #

    Fack și eu ce pot, ca să zic așa. 😛

    Nu am zis că este extravagant sau exhibiționist. E chiar interesant, doar că la prima vedere șochează, atât.

    My 2 cents.

  8. Ruxi August 5, 2009 at 4:38 pm #

    Realitatea intotdeauna socheaza. Ar trebui sa o apreciem mai mult atunci cand avem parte de ea.

  9. pinklabel August 5, 2009 at 4:47 pm #

    socheaza pentru ca nu vezi in fiecare zi latura asta a unei persoane cu care esti mai mult sau mai putin obisnuit… o persoana asa .. “dezbracata” de tot uzualul si cotidianul, care iese in evidenta si se simte bine in ipostaza asta.

    iti trebuie curaj sa te lasi expus asa, te simti un pic dezarmat in fata realitatii si sinceritatii in primul rand vizuale, dar in acelasi timp simti ca esti implicat, dezinhibat si te simti bine cu tine pentru ca altii au reusit sa te cunoasca ..de ce nu..un pic mai multi si un pic mai altfel. 🙂

Leave a Reply

